Ta strona używa cookies

Możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce. Niektóre funkcje witryny mogą wtedy nie działać.

Poznaj naszą politykę cookie.

OK, ROZUMIEM
VETO - gry i bitewniaki

Twoja
sakiewka
000

zaloguj się
zarejestruj
PL/EN

The Walking Dead: All Out War Edycja Polska (Core Set)
(Ocena ogólna: 0.0/5)

The Walking Dead: All Out War Edycja Polska (Core Set)

  • Skirmish dla 1-2 graczy
  • Wejdź w mroczny świat zombie apokalipsy
  • Przetrwają tylko najsilniejsi!
od 1 do 2 graczy od 45 do 90 minut

"The Walking Dead" to gra bitewna typu „skirmish” dla 1-2 graczy, w której kierujemy małą grupką ocalałych ludzi, w świecie zdominowanym przez krwiożerczych szwędaczy. Głównym zadaniem graczy jest zbieranie zasobów – broni, amunicji, leków i żywności. Kto zbierze ich więcej wygra. Są też scenariusze, w których gracze kontrolują całe grupki ocalałych i walczą przeciwko sobie.  

Jak w większości gier bitewnych, teren gry należy samemu sobie stworzyć korzystając z makiet domów, ulic, barykad czy pojazdów różnego rodzaju. Jeśli ktoś nie posiada makiet to nic straconego, bo producent dostarczył w wypraskach tekturowe żetony barykad i samochodów.

Nauka gry została podzielona na dwie części: pierwsza to Skrócone Zasady, dzięki którym nauczycie się kierować swoimi bohaterami oraz poznacie podstawowe akcje, sposób poruszania się oraz tajniki walki. Książeczka ta opisuje krok po kroku poszczególne tury gry oraz efekty podejmowanych przez graczy akcji. Jest to doskonała lekcja do nauki gry w "The Walking Dead: All Out War". Poniżej znajdziecie opis działania podstawowych akcji oraz przykładowe grafiki komponentów z polskiej edycji gry. Zamieściliśmy również polską instrukcję, abyście mogli dokładniej zapoznać się z grą.

Na początku każdy z graczy wybiera swojego bohatera. Dostępnych jest 6 postaci, każda posiada inne parametry oraz zdolności.

"The Walking Dead" rozgrywa się turowo. Każda tura skłda się z następujących faz:

1. FAZA AKCJI
Ocaleni  są  aktywowani  jeden  po  drugim, każdy może wykonać dwie różne akcje - nie wolno  wykonać  dwa  razy  tej  samej  akcji. Podczas nauki gry gracze będą korzystać głównie z akcji Ruchu oraz Walki, jednak po zapoznaniu się z zasadami rozszerzonymi dostepnych będzie dużo więcej akcji (np. Przeszukiwanie, Ukrywanie się, Zmiana ekwipunku itp.)

2. FAZA WYDARZEŃ
W fazie Wydarzeń mogą się przydarzyć najróżniejsze rzeczy, gdy wokół pełno  Szwędaczy. Dzieli sie ona na dwie części:
Sprawdzenie Strefy Śmierci - jeśli jakakolwiek figurka gracza znajdzie się w Strefie Śmierci dowolnego Szwędacza, gracz natychmiast zostaje zaatakowany. Do jej określenia służy odpowiedni wzornik.
Dociągnięcie Karty Wydarzenia - następnie gracz dociąga kartę Wydarzenia i rozpatruje jej efekt. Karta Wydarzenia ma wpływ na poruszanie się Szwędaczy po planszy oraz na Poziom Zagrożenia - im jest on wyższy, tym trudniej walczyć ze Szwędaczami.

3. FAZA WALKI WRĘCZ
W Fazie Walki Wręcz wszystkie modele będące w kontakcie podstawkami z wrogiem będą walczyć. Walka Wręcz jest rozpatrywana osobno dla każdej grupy modeli w kontakcie. Każda figurka posiada wartość Ataku oraz Obrony i ma przypisane do nich odpowienie kości. Wszystkie rzucone kości będą pokazywały jakąś ilość symboli trafienia. Zsumuj je, aby określić łączny wynik dla każdej ze stron. Strona starcia z  wyższą sumą wygrywa. Jeśli jest remis, Ocaleni zawsze pokonują Szwędaczy.

4. FAZA KOŃCOWA
W tej ostatniej fazie tury czas sprawdzić, czy gracze zrobili dostatecznie dużo, aby  wygrać! Jednak najpierw należy określić, czy zrobili dostatecznie dużo, aby leżące Szwędacze pozostały na ziemi. Jeśli gracze nie wykonali celu misji lub nie zostali zabici, gra przechodzi do kolejnej tury, którą rozgrywa się w taki sam opisany powyżej sposób.

Poza figurkami i kartami bohaterów w grze znajdziecie również sporo innych elementów. Każdy bohater będzie miał możliwość pozyskania kart Ekwipunku lub Zaopatrzenia, jest to sprzęt przydatny w każdej wyprawie po niezbędne surowce. Będzie zatem mnóstwo różnej rodzaju broni, pancerzy oraz przedmiotów specjalnych takich jak radio, apteczki, czy też latarki. Ale pamiętajcie, przedmioty zużywają się, a czasem mogą się zepsuć. Używajcie ich rozważnie.

Równie ważnymi kartami są karty Wydarzeń, które gracz dociąga w drugiej fazie każdej rundy. Określają one warunki dla Szwędaczy oraz powodują wzrost Zagrożenia. Im wyższe zagrożenie, tym trudniej walczy się z przeciwnikami. W grze spotkacie się również ze znacznikiem Strefy Śmierci, który dokładnie określa miejsce od każdej figurki Szwędacza, gdzie gracz zostaje natychmiast zaatakowany, jesli jego figurka znadzie się w zasięgu. Równie ważnym elementem jest Miernik Zagrożenia, który wskazuje aktualny poziom Zagrożenia w danej rundzie i ma ogromny wpływ na samą rozgrywkę. Im niższy poziom tym bezpieczniej :)

Uwaga - promocyjna cena obowiązuje wyłącznie na pre-order. Zamówienie będzie realizowane po zaksięgowaniu wpłaty. W zestawie znajduje się podstawowa wersja gry, bez dodatków.

Zawartość pudełka

  • 6 Ocalałych
  • 6 kart Ocalałych
  • 12 Szwędaczy
  • karta Szwędacza
  • 15 Kart wydarzeń
  • 8 Kart Ekwipunku
  • 16 Kart zaopatrzenia
  • 6 Barier
  • 4 Auta
  • Instrukcja
  • Skrócone zasady
  • Miernik zagrożenia
  • Strefa śmierci
  • Miarka zasięgu
  • 11 kości
  • 10 żetonów aktywacji
  • 10 żetonów zdrowia
  • 9 żetonów zaopatrzenia
Pre-order do 25 maja
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.